søndag 10. februar 2008

Test av Burgunder

Jeg laget en klassisk fransk rett i helgen: Boeuf Bourguignon. I denne retten skal man ha en del rødvin av typen Burgunder. I den forbindelse kjøpte jeg to flasker...en 'kjip' for å ha i maten og en litt bedre for å drikke til :-)
 
Den best av dem var Mongeard-Mugneret Pinot Noir 2005/2006 (20844) og på Vinmonopolet sine sider står det 'Middels dyp fiolettrød. Tiltalende sval fruktighet med preg av mørke bær og moreller, innslag av lakris, mineraler og fat. Ung, saftig stil.'
 
Den som ble brukt i maten var Bourgogne Pinot Noir 2005 (10157) og på Vinmonopolet står det 'Dyp fiolettrød. Aroma preget av mørke bær, plomme og urter, svalt streif av mynte og blyant.' Jeg brukte selvfølgelig ikke alt i maten...jeg måtte jo smake om det var stor forskjell på denne og den 'dyre'. Men jeg må ærlig innrømme at de franske vinen ikke tar helt av i min gane. Jeg liker bedre de fyldige vinen fra Spania og Italia :-) Men maten.....den ble veldig god :-)

Regards
Gard
http://gardkarlsen.com - trip reports and pictures


Express yourself instantly with MSN Messenger! MSN Messenger

Ingen kommentarer: